Thursday 6 October 2016

6 Oktober 2016

Hari ini tanggal 6 Oktober 2016. 

Hari ini hari bersejarah kerana hari aku ambil jubah konvokesyen.
Pejam celik, pejam celik, pejam celik. Hari yang dinanti selama 4 tahun dah tiba.
Aku teringat dulu semasa kecil, cita-cita aku tulis 'ingin belajar sehingga ke menara gading'.
Tuhan makbulkan juga cita-cita aku yang aku tulis dalam biodata kawan-kawan.

Tuhan Maha Kaya dan Tuhan Maha Tahu.
11 hari lagi sejarah besar bakal berlaku.
Aku akan naik ke pentas Dewan Tunku Canselor untuk terima sekeping kertas gulung. 
Makin lama aku berfikir, aku senyum. 
Rencana Tuhan rupanya indah sekali. 

Pakai topi petak,
Pakai jubah besar.
Ambil gambar.
Letak dalam frame.
Ibu dan ayah akan gantung di rumah. 

Impian aku dari kecil. 
Tadika , sekolah rendah, sekolah menengah dan universiti.

Terima kasih kehidupan.
Terima kasih universiti Malaya kerana ajarkan aku erti jerih, sepak, terajang, senyum ketawa dan menangis dunia. 

No comments:

Post a Comment