Friday 29 March 2013

Indahnya pertemuan,indahnya perpisahan


Indahnya pertemuan,indah juga perpisahan :)

kenapa? kerana Allah S.W.T.
Allah mempunyai perancangan yang lebih istimewa untuk kita..

Indahnya pertemuan kami kerana restu ibubapa --> Ibubapa itu talian redha Allah S.W.T.
mana mungkin hubungan itu Allah redha kalau ibubapa tak restu..
Alhamdulillah,saya bersyukur sebab satu ketika dahulu ada seorang lelaki yang pemalu dan pendiam berani untuk berjumpa dengan wali saya walaupun kami tidak pernah berjumpa sebelum itu... 

#tidak seperti yang dulu,bermain kata tapi tak berani bersua...

Indahnya juga perpisahan kami kerana Allah S.W.T
Walaupun masih punya ikatan,perhubungan ini tidak memerlukan komunikasi yang melalaikan kami..
Mana mungkin mampu bercinta sampai syurga Allah sedangkan kita melanggar perintah Allah.. 
nka jadi suami soleh dan isteri solehah pun takkan mampu .. sebab apa? kalau sekarang kita tak mampu nak didik diri ,mcmana nak didik keluarga.. :)

Alhamdulillah.Allah juga memberikan anugerah kepada saya mak dan ayah yang sgt memahami situasi sekarang.. masih menjalin hubungan dengan si dia... 

Alhamdulillah juga saya bersyukur hadirnya Muhammad yang memahami keadaan saya yang masih baru dalam mengenal Allah dan Islam... terima kasih kamu :)
yes! dulu kami pernah terkandas dalam cinta lalai... seperti org lain...
Situasi ini berubah apabila saya mula mengenakan tudung...

hati saya sgt tenang skrg dengan perpisahan ini... Inilah indahnya perpisahan kerana Allah Taala....
ketenangan yang tak mampu diungkapkan... 

"mengapa tidak bersabar dengan haram sementara untuk halal selamanya"

Satu hari nanti saya akan menjadi yang halal buat kamu sampai syurga Allah..



Selamat malam...
jom  baca Al mulk..







No comments:

Post a Comment