Tuesday 12 March 2013

Saya yang memilih jalan ini :)

Assalamualaikum silent readers yang sgt disayang Allah dan awesome*

18 haribulan nie result STPM dah nak muncul.. yes! rasailah kehangatan nak p ambik result... Don't worry dear,jika kita bersungguh minta dgn Allah kita akan dapat... :)

Okey nak cerita pasai STPm..
Tahun lepas dah ambik result.. hehehehe
#kebebelan yang tahap melampau,,hahahaha(it's not posible for woman)

Actually,saya berada di sini hari ini sebab saya yang pilih jalan ini berserta petunjuk Allah.. Mengapa?

Dulu,time first-first nak masuk pra U ramai yang bantah... (Ada kisah)
Pra U nie sebenarnya dah terpahat daripada form 4 lg... sebab apa? sebab Sejarah...kikiki
Walaupun result SPM tak dak cemerlang la secemerlang mcam Amalina Che Bakri tpi Alhamdulillah Allah bg rezeki atas usaha yang tidak seberapa kan?...

Lepas 2 isi upu dalam dilema... dapat la diploma sains pa benda tah (malas nak ambik tau)... kat UItm... masa tu mcam2 dgq... ada yang ckp pra u nie susah nak dapt U la.. susah nak keja la nanti tak standard la.. bla bla bla... Tpi tekad jugak di hati nak pakai kain hitam baju putih yang menjadi idaman sekian lama... pergh...* bangga woo...
Bukan depa pon nak belajaq,kita kan?

Dah bgtau kat semua orang kalau tak lepas temuduga maktab,tak mau p mana selain tingkatan 6 ^^(kalau dak sekarang nie mesti dok tgh bebaik dengan madam ayuni kat maktab) ---> berangan ja lebih.. sory madam... Tapi Allah bg petunjuk untuk stay kat form 6 jugak..hehehehe

Saya yang memilih jalan ini sebab Allah dah petunjuk dan saya sendiri yang pilih.. Alhamdulilah,walaupun bukan pelajar yang cemerlang.. Tapi minggu hadapan saya akan kembali ke sekolah lama saya yang sudah hampir 10 tahun saya tidak jejaki untuk memberi semangat kepada adik-adik yang dulunya saya pernah berada di situ.. InsyaAllah...

P/S: kepada adik-adik yang SPM tp minat STPM teruskan usaha... jgn dengar ckp orang..kepada adik-adik tersayang yang nak ambik result saya doakan yang terbaik buat kalian,kepada adik-adik yang baru nak exam,berusaha sehabis daya dan serah kepada Allah S.W.T

*Doakan kejayaan saya di sini dari segi akademik dan perjuangan yang masih belum selesai bersama sahabat-sahabat perjuangan ...






No comments:

Post a Comment