Monday 27 January 2014

Nabilah si kecil bukan seorang yang lemah lembut.

Yes, indeed. Nabila bukan seorang yang lemah lembut. Kasar tapi belum lagi mencapai tahap kurang ajar.
Bukan lemah-lembut tapi masih tahu adab. Dan akan menjadikan adab dan tatasusila sebagai pagar. Sebab dalam Islam, adab merupakan salah satu cabang penting. Dan nabila pegang kata- kata nie "Don't tell them you're muslim but show who you are". :)
Even I'm wearing a niqab, it;s doesn't mean I have to be a slave for the other people judgement. Bukan yang berniqab saja tp yang lain juga. Kadang-kadang nabila rasa annoying dengan benda-benda macam nie.
Benda-benda macamana?
Benda yg rasanya tak sesuai mengikut tempat, masa dan tarikh. 
Nabila tak suka akan "streotaip" yang annoying. Bila pegang buku yang pelik-pelik terutamanya "bahasa antarabangsa". Eh, kau baca buku bi?. Eh, kau baca novel Sophie Kinsella. Dush. Eager. Haha. 
Yang tu boleh blah lagi.
Yang plg tak blah. Bila org cakap nabila kasar bila berbicara menggunakan bahasa "Aku Kau". Haha.
Kenapa? Orang pakai niqab tak leh guna aku kau? . Huhu. Sorry, aku kurang biasa guna "ana-enti,akhi,akhowat" sebab bukan dr sekolah agama dan aku rasa benda tu tak menjadi masalah untuk nabila berkomunikasi. Salah satu sebab nabila menggunakan "aku kau" ialah bila ada berlainan jantina.
Nabila perempuan dan kebetulan dia tu lelaki. Lebih selesa dan efektif. 
p.s: Kalau rasa berlainan jantina dgn saya, sila mesej aku kau. ;) Kalau tak, aku tetap akan balas aku kau juga. Haha.
Plus: Guna aku kau bukan bermakna aku mencarut. Masih ada adab. Peace!
Then, aku selalu bersama dengan "org-orang" yang bkn macam aku. Haha.
Ini memang sarkastik. Sorry, Nabila tak lyn unsur-unsur "kemaluan" terhadap golongan ini.
Lagi malu kalau tak dak usaha nak sampaikan Islam dengan gigihnya =)
Cakap je la apa pun, asalkan nabila tahu apa kehendak nabila.
Bermula dengan takbir" Allah maha besar" dan diakhiri dengan salam "sebarkan kesejahteraan".
Sebarkan kesejahteraan dan kebahagiaan.

No comments:

Post a Comment