Tuesday 25 March 2014

Dah bosan.


Menghilangkan "stress" mencari maklumat untuk pembentangan minggu depan :D

Tetiba hari nie rajin pulak nk mengupdate. Aku cuma nk bagitau aku dah bosan. Bosan ikut fesyen. Makin dikejar, makin jauh. Haha. Orang yang rapat dengan aku ja tahu pasal perubahan ini. Kalau dulu, masa mula2 aku pakai tudung, aku still pakai shawl tapi aku labuhkan. untuk tutup bahagian dada. Sumpah, dari dulu aku memang tak dak tudung bawal. Kalau ada pun kaler hitam dan putih. Tu pun sebab aku duduk asrama. Haha.
Percayakah anda bahawa aku mempunyai shawl lebih dari 40 helai. Dan semuanya didermakan kepada adik aku. Even she's free hair. Mana tahu, tetiba hidayah menerpa, nak pakai tudung dengan sempurna. Aku buang kat tong MDL (majlis daerah langkawi). Yang mungkin shawl tu berguna kepada orang lain. 

Then, aku lebih prefer untuk pakai tudung berjahit tengah. Tapi tudung aku tak dak la labuh sgt. =)
Sebabnya, aku lebih selesa. Selesa nak pakai. Selesa nak iron (part yang aku paling malas baq hang), selesa untuk tunaikan solat. Kalau pakai yang tak jahit tengah tu, aku rasa macam lambat sikit nak bersiap terutamanya bila bersolat kat tempat yang ramai orang, macam masjid Jamek sebab tempat ambil wudhuk dia kat luar. Then, nak keluar kadang2 ramai sgt lelaki. So, kena pakai sesempurna mungkin sebelum keluar dr tempat wudhuk. 

Aku juga lebih selesa pakai tudung 45. Sebab senang nak iron :peace. senang jadi bentuk muka :peace dan senang untuk dipakai serta ianya lebih murah berbanding kalau aku beli tudung bidang 60. T_T Mencecah puluhan ringgit. Sebab tu aku jarang ada tudung bidang 60. 3 helai ja. Haha. 

Kalau nak tutorial shawl dengan aku, boleh ja datang jumpa aku. Haha. Kita tutorial sama-sama. =) 

p/s: AKu selesa dengan keadaan sekarang. Yang baru nk berjinak-jinak dalam menutup aurat, teruskan usaha anda! Walaupun payah, tapi Allah ada. Dialah sebaik-baik penolong dan tempat bergantung serta mengadu.

No comments:

Post a Comment