Friday 3 May 2013

3.05.2013 -Penyatuan syabab Malaysia

hari ini 3.05.2013 Malaysia telah mencatatkan sejarah penyatuan syabab-syabab ,anak-anak muda di Malaysia.
Saya tidak membahaskan ini dari segi politik tetapi satu semangat yang luar biasa.. ^^
Seluruh Malaysia. Sabah,Johor,melaka,Kedah,Kuala Lumpur dan sebagainya bersatu dalam jiwa dan semangat..
Walaupun ada antara-antara pihak yang tidak berpuas hati dengan keadaan ini.. 
"meraih simpati dengan bunyi hon"
"tak kenang budi"
macam-macam lagi..
Orang-orang sebegini bagi saya agak kurang keterbukaan..
:) Cuba lihat dari sudut positif.. sebelum nie ada tak anak-anak muda berkumpul seperti  nie?
Tak dak kan? Bagaimana mereka mampu merancang satu Malaysia!
Lepasan sarjana,ijazah,spm,stpm dan sebagainya berkumpul tanpa ada buyers..
Hari ini dalam sejarah :)

Memetik kata-kata Soekarno,
"Berikan aku seribu orang tua,nescaya akan ku cabut semeru dari akarnya , berikan aku sepuluh pemuda nescaya aku akan goncangkan dunia"
 
Sekian,
Salam sayang, 
Nabilah..
 

No comments:

Post a Comment