Thursday 2 May 2013

idola saya di Malaysia :)


hai guys... 
Selamat ptg kepada sahabat-sahabat yang awesome..
hari ni nak bebel pasal.. 
heehehe.. 
Selamat membaca.. 
#mak dan ayah saya
Saya nak jadi macam mak dan ayah saya bilaman sangup bergadai untuk hantar saya belajar di sini.
mendidik,membesar,memberi makan dan melahirkan saya..
hew3..
Terima kasih mak dan ayah
#Ustazah Fatimah Syarha dan Dr. farhan

saya suka ustazah Fatimah Syarha dan dr farhan sebab saya suka la... hahahaha (just kidding)
saya suka mereka berdua,bukan berdua tapi sekeluarga sebab saya rasa mereka adalah keluarga ciri sakinah dan rahmah.. :)
Bagaimana sopannya ustazah Fatimah syarha melontarkan kalimah-kalimah tetapi tegas bisa mengusik hati sesiapa shj yang mendengar.. ^^
Begitu juga dr farhan hadi..
Dan juga anak Ustazah,Haura..
Saya mahu membina keluarga seperti mereka :)
Sering kali mengingatkan shabab agar mencapai cinta Allah :)

#ustaz syaari

Ustaz yang sgt awesome! sering kali menggunakan perjuangan dan semangat Sultan Muhammad Al Fateh untuk disuntik ke dalam diri anak muda...
Saya dan sahabat sukakannya!
Dan 
Mula menghayati perjuangan pejuang-pejuang Islam yang dulu..

#A. samad said

A. Samad Said,sasterawan negara yang menjadi idola dari dulu hingga kini..
Beliau tetap mempertahankan apa yang dirasakan benar dalam puisi sebagai senjata..
Saya jua mahu begitu!
menjadi senjata untuk sesuatu dengan hanya pena..
Saya tetap sayangkan dia walaupun dia dicaci,dimaki,dikata..
oleh orang-orang tidak menghargai erti sastera.. ^^

#Ustaz hasrizal


buku-bukunya menjadi kegemaran saya.. 
*sesetengah orang cakap,buku dia buku cinta.. tak payah baca..
Tapi bg saya itulah persiapan kita membina ummah!
Ingat,bukan senang nak belajar bagaimana mahu menjadi ibubapa yang berjaya sekarang..
Anak-anak bukan seperti dahulu..
sesetengah ibubapa menghalang membaca buku cinta.. 
Tapi alhamdullilah, mak dan ayah sgt mengerti akan semua ini :)

#takkan sebulan lagi nak kawen baru nak baca mcamana nak jadi isteri,menantu,mentua dan ibu yang baik?
kan3?
JOm mula sekrang..!! Semangat..
hehehe

#prof Muhaya

Salah satu tokoh yang saya sangat kagumi..
Bagaimana dengan buku-buku semangat beliau menjadi pemangkin kepada diri saya untuk ke hadapan ^^
bukan saya sahaja,semua orang..
Lembutnya prof dalam berbicara...

#guru-guru dan pensyarah

#matlutfi
Yg salah satu penghibur di kala stress.. Vlogger yang terkenal di you tube..
Ala,youtube tu..
hahaha..
Respect,sebab mampu melahirkan video yang semua orang tgok,guling2 tiga kali, dan paling penting penuh mesej yang tersirat... 


#tuan guru nik aziz

Salah seorang pemimpin yang amat saya kagumi
Pergi ke kediaman beliau tanpa birokrasi,
tidak pernah dilihat berbaju batik,berseluar slack,
hanya seperti rakyat biasa,
makan talam bersama rakyat,
makan,tidur dalam sunnah Nabi Muhammad.
Sepanjang masa menjadi imam di masjid,..
Rumah sederhana,
rumah besar yang dimiliki dijadikan sebagai tempat berteduh untuk rakyat ketika dilanda banjir..
Mengimami jenazah orang yang dulu mencaci beliau..
Subhanallah..
Kami sayang murabbi kami :)

#fedtri yahya

Saya merasakan bahawa beliau adalah seorang yang sgt hebat.. Mengapa? kerana saya memegang kata-kata dr faizal.. "Orang yang hebat cakapnya sedkit,maknanya banyak"..
Ya,beliaulah..
Penyampaian beliau yang jelas,senang bekerjasama dan mungkin juga saya talktive.. hahaha

#sham kamikaze
minat sgt dengan gitar..
Beliau idola saya!
Dulu nak pergi kelas muzik,tapi saya bukan orang yang senang..
mampu pergi ke kelas muzik..
hanya Youtube jadi guru..
Tu pun kadang-kadang sebab tak mampu nak beli gitar ..
(ayat sedih boleh)
teringin nak dengar dia goreng depan2 mata...
okey la tu,daripada tak tau apa kan? orang bohong boleh kesan,.. hahaha
#ustaz azhar idrus
yang saya pasti ramai yang berkongsi idola ini..
Ustaz azhar kemah kening..
walaupun ada orang cakap beliau cakap kasaq la.. apa la..
Saya tetap suka dia.. 

1 comment: