Friday 17 May 2013

Berkahwin VS belajar

Hai guys..
Mesti hampa pelik kan?
Minggu nie dok ckp ja pasai kahwin..
Hahahah
Relax.. belum tiba masa lagi..
Kalau tiba masa,kami panggil hampa,jgn dok risau..
*bERANGAN..

Let's start..
ADa yang tanya.. 
Kenapa perlu berkahwin sedangkan sebagai tugas pelajar kena tumpukan perhatian kepada pelajaran?
Yes, Maybe not..
In my opinion, its depends on individual situations..
Sebab,matlamat dan keperluan orang lain kan tak sama..

#macamana boleh tak sama?
Sedangkan semua belajar benda yang sama,umur sama, orang lain boleh ja belajaq..
Kawin lepas grad la nanti..-> orang lain boleh ja tunggu pasangan masing-masing smpi grad..

Persoalannya???
yang menunggu nie,menunggu dalam doa atau menunggu dalam foya?*ops,sory terkasaq..

Andai kata.(andai kata),tumpukan dalam pelajaran menjadi keutamaan,mengapa mesti ada istilah "kapel" dalam kamus belajar..
Dah nampak?

Selalu orang ckp mcnie..
"kalau betoi dia sayang kat hang,dia akan tunggu hang sampai grad"
Lebihan ada 3 tahun lagi..
Dalam masa 3 tahun,bersama-sama seperti belangkas dan manis pasangan.. hahaha..
Mana pergi keutamaan untuk tumpuan pelajaran..??
Make sense @@

Ada juga yang bertanya..
Andai kata, saya diberi pilihan,saya mahu memilih yang mana?
Saya akan bercakap begini,
"Belajar"-> kalau saya tiada apa hubungan dgn org lain yang dijangka menjadi pasangan hidup saya..
Tetapi
memandangkan saya adalah single but available (bukan kapel ok!)
Saya memilih jalan untuk kedua-duanya.. "belajar dan berkahwin"
Kenapa? 
Sebab saya tidak mahu dalam percaturan saya mendapatkan ilmu Allah,diselitkan dengan unsur-unsur yg kurang menyenangkan..


Menjadi pelajar cemerlang itu bukan sahaja pada pointer tapi cemerlang akhlak dan sahsiah :)


Dah jawab kan sayang...

Salam sayang,
Siti nabilah..

No comments:

Post a Comment