Wednesday 4 June 2014

Kenapa memakai niqab berwarna hitam tidak warna lain?


Mungkin orang perasan kot. Dan ada beberapa orang yang tanya aku pasal ini. Kenapa aku pilih warna hitam? Ada banyak sebab.

Senang untuk makan.
Dulu, aku makan buka ja niqab. Tapi rasa segan nak buka sekarang. So, aku makan tanpa buka. Mampu juga akhirnya :'( Kenapa aku kata senang? Sebabnya kau boleh makan apa sahaja tanpa perlu berjaga-jaga niqab akan kotor. Kalau kotor pun, tak nampak. Nampak dak permainan kat situ?.

Lagi selesa.
Lagi selesa sebab bila hitam orang tak perasan sgt. Dan ramai orang pakai. So, tak jadi warna yang "rare".
Selesa bila berjalan. Dan orang tak tengok sangat. Lain la kalau pakai "shine bright like a diamond".

Bagi aku, ok ja nak pakai niqab warna asalkan tak nampak shining. Contohnya: niqab kaler hijau, tudung kaler merah, baju kaler kuning. 


No comments:

Post a Comment