Wednesday 4 June 2014

muslimah .


Aku tak tahu nak cakap macamana. Alhamdullilah, aku dah berniqab dalam setahun. Allah jua Maha Hebat dalam merancang. Walaupun aku sah macam ini, tapi aku still tak leh nak adapt dengan karakter yang sering digambarkan kepada perempuan yang berniqab; lemah lembut. Aku tak tahu sama ada aku rasa aku perlu lagi lemah lembut. Lemah lembut??. Mungkin, Satu hari nanti. Tapi buat masa sekarang aku lebih selesa untuk tidak berlemah lembut. Walaupun akan ada skeptik negatif kat aku. Contohnya, orang akan kurang suka dengan kau bila kau outspoken benda yang kau rasa kau tak puas hati. Aku rasa mungkin sebab mereka assume aku adalah seorang yang bercakap lemah lembut dalam nada suara yang rendah. Aku pernah la terfikir, aku nk jadi macam itu satu hari nanti. Tapi kadang-kala aku terfikir juga, kenapa aku perlu jadi orang lain. Aku dah jadi macam ini.

Dan aku rasa ramai lelaki kat luar sana yang nakkan perempuan yang lemah lembut. Dan tak ramai yang nak orang yang suka serbu macam aku. Tapi aku suka lagu Fynn Jamal. 150 juta kali. 
 Aku yakin ada yang akan terima =)

No comments:

Post a Comment