Saturday 10 August 2013

Nabilah bertudung labuh, bagaimana bersilat?


hai guys, jumpa lagi!

Someone asked me, pakai tudung labuh, mcmana kamu bersilat. Tak nampak aurat ka?

Okey, actually,bnda nie nabilah rasa tak menjadi masalah pun kat nabilah dan kawan-kawan yang lain.
Mcam nabilah cakap sebelum ini "Dia buat kita,bukan kita buat dia".

Pemakaian dia, pakai baju yang longgar, baju longgar,stoking dan tudung yang biasa pakai. Nabilah lebih selesa kalau pakai tudung 60 atau tudung ready made atau syria yang labuh. 

Mesti ada yang gusar keadaan kaki yang tidak ditutup. Nabilah pakai ja stoking tu.. Cuma buang kasut kalau dalam padang latihan. Alhamdullilah,tak dak masalah. Lari 10 round,setajam 4 penjuru semua okey :D 

Kalau training mingguan yang ada setiap hari Jumaat tu *series,tak rajin turun,hahaha. Nabilah selalunya akan buang stoking. Ops, jangan risau, dipisahkan antara lelaki dan perempuan.. Sebelah menyebelah dan hanya sedikit cahaya lampu. Tak terang. Hanya ditemani cahaya bulan atau jalan yang jauh.. Samar-samar. p/s: kalau di UM la..

latihan pencak silat yang sangat tak rajin nak turun nie.. Boleh bilang dgn jari berapa kali turun. hahaha.. Nabilah akan pakai stoking sebab latihan di tempat terbuka. Dan, tak menjadi masalah. Pakai stoking pun still boleh lari,lompat dan tendang serta tumbuk ;)

Mengenai baju silat yang dipakai semasa latihan dan persembahan. Ramai yang cakap tudung masuk dalam. Memang. Tapi ramai yang tak tahu,baju tu macam kita pakai coat. Masukkan ja baju tu bila nak masuk gelanggang. Lepas dah selesai buka balik. *kalau nak ambil baju,ambil saiz besar.
Alhamdullilah juga sebab abang-abang,kakak-kakak,cikgu selalu memahami..

Hidup pendekar seabad.
Singa UM mengaum!

p/s: kepada adik-adik yang nak masuk UM, nanti dtg daftar la sebagai ahli pssgm.

Daa..

4 comments:

  1. hoho..akhirnya,msuk jugak hang noh dalam blog aku.keke
    sekadar melepaskan isi hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh3.. bila nk follow aku balik ha?. Ada bakat tulis puisi ni.

      Delete