Monday 31 August 2015

Aufa Rafiq :Andai mati yang terbaik untuk adik.

Muhammad Aufa Rafiq, insyaAllah bakal penghuni syurga Allah. Kakak harap Aufa mampu untuk jadi kuat. Berkali-kali tenat, Tuhan masih bagi nyawa untuk adik terus kuat. You are the fighter bro:’( Setiap kali kakak pergi kepada Aufa, kakak selalu bisik, andai Aufa nak pergi dari dunia, pergilah dengan tenang adik. Jangan risau, syurga tempatmu.


Dalam masa dua bulan berulang-alik lihat Aufa, kakak rasa sayang sangat. Mungkin Aufa adalah insan yang Tuhan bagi sebagai hikmah untuk kakak bermuhasabah sepanjang praktikum. Aufa amanah Allah daripada Tuhan untuk kakak dapatkan pembelaan. Tapi, kakak tidak mampu untuk pergi sejauh itu.


Aufa, anak yang baik dan tak banyak ragam. Jujur. Setiap kali panggil menoleh. Walaupun, aufa terlantar. Ibubapa Aufa yang langsung tidak ambil tahu keadaan Aufa lagi buat kakak rasa Aufa anak yang baik. Aufa mengingatkan kakak bahawasanya anak adalah sebuah amanah dari Allah untuk dijaga sampai satu masa Allah panggil kembali. Mana mampu untuk insan lain lihat Aufa sampai begitu. Pesan kakak sekali lagi, kalau Aufa rasa Aufa tidak mampu lagi untuk bertahan. Pergilah dengan tenang sayang. Syurga Allah menanti Aufa.


My dear son, Muhammad Aufa Rafiq. Allah sedang merahmati Aufa. Andainya mati itu yang terbaik untuk Aufa. Kakak redha. 

No comments:

Post a Comment