Monday 31 August 2015

Sekolah part 2

Ok, lepas aku pindah ke sekolah biasa Tingkatan Tiga, aku jumpa balik kawan-kawan aku. Masa aku dok hostel, tak lah buas dan hyper sebab terkawal. Bila aku pergi ke Tingkatan Tiga, mula balik. Hyper. Ponteng kelas, tuisyen. Sebelah sekolah aku adalah sekolah teknik Langkawi. Ada pagar kecil yang membolehkan kami ‘fly over’ tanpa guard sekolah bawah ketahui. Kahkahkah. Lepas itu, pergi melepak. Kalau ponteng tuisyen pun sama. Tuisyen petang biasalah. Aku rasa aku tak belajar langsung. Last sekali, result aku jatuh.

Lepas itu, aku dapat tawaran ke teknik jurusan Agroteknologi. Dua tahun kat sini. Sekolah menengah Teknik Langkawi (Latech). Naik form 5, dilantik jadi ketua asrama. Damn it! Aku hurm…….. Biarlah. Masa kat sini, aku dah slow sikit sebab aku duduk hostel balik. Peraturan dia pun boleh tahan la. Pffftttt. Aku rasa kat sini aku lebih terbuka sikit sebab kat hostel dengan kelas aku tiada budak Langkawi. Kiranya, geng aku semua budak luarlah. So, behave sikit. Cumanya, bila balik cuti. Aku hyper balik. Masa tahap ini juga aku dah start acah-acah masuk bilik karaoke, club, wayang (masa ini wayang baru ada di Langkawi). Jahil betul aku. Tapi, aku perasan, masa nak dekat SPM, aku banyak study. Tak mcm PMR dulu. Hahahaha. Alhamdullilah, result membanggakan.



Lepas tu, sambung tingkatan 6. Dan masuklah Universiti Malaya!!!
Dah tahun akhir dah woi. Cepatnya masa berlalu.

No comments:

Post a Comment