Thursday 7 January 2016

Harap.

Aku harap, 
Kau akan tunggu aku nanti. 

Aku tidak tahu siapa pun, 
Akan menjadi seorang yang bernama 'kau'. 

Kau tahu? 
Aku rasa kenapa Tuhan itu masih lagi belum jelmakan kau depan aku, 
Ataupun,
Kau sudah depan aku, 
Tapi, masih belum Tuhan berikan jalan untuk menemukan titik, 
Aku rasa ianya sebab Tuhan tahu masing-masing belum lagi punya apa-apa untuk dipersembahkan kepada Tuhan nanti. 

Aku percaya kepada Tuhan,
Berlarilah ke hujung dunia sekalipun, kutub utara ke selatan.
Putaran timur ke barat, 
Akan ada satu titik kita berjalan perlahan atas titi yang sama. 

Lillahi, 
Aku harap jalan titi yang sama itu adalah titi menuju Tuhan kita. 
Tuhan aku dan kau. 

Aku perlu jujur berkata,
Aku manusia yang paling berdegil dan angkuh untuk berkata ya kepada frasa chenta, 
Sebab bagi aku cinta itu pengorbanan,
Pengorbanan itu tidak perlu tunduk kepada yang sia-sia dan celaka belaka. 

Mungkin, 
Kita perlu berdoa dengan sungguh-sungguh depan Tuhan kita, 
Moga satu hari kita jumpa disebuah titi. 
Kalau tidak di dunia, 
Boleh juga di syurga. 

Doakan aku moga aku baik-baik dalam perlindungan Tuhan. 

No comments:

Post a Comment