Thursday 28 November 2013

cuba.

 
cuba.
Bukan negara Cuba tapi cara sebut "chuba".
Sekarang 3.47 pagi. Menjengah subuh. 
 
Cuba untuk tidur dan lelap mata tapi masih belum masanya.
Cuba untuk fikir esok ada kelas tapi masih kurang berfungsi.
'Dan sekarang cuba untuk menulis kata supaya tenang.

Cuba.
Cuba untuk melupakan.
Cuba untuk berhenti.
Cuba untuk menghilangkan.
Cuba untuk terima.
Cuba untuk redha.
 
Cuba lagi.
Cuba untuk jadi kuat.
Cuba kuat hati bukan hanya sebut kuat.
Demi Allah,aku cuba.
Cuba untuk tidak tumpas.
Tapi tumpas juga walau aku cuba.
Cuba untuk tidak bazirkan airmata.
Tapi masih mengalir walau sering kali mencuba.
 
Cuba kepal bola ais di jendela.
Cuba baling dengan harapan pergi rasa itu.
Tapi masih ada walau berpuluh kali dicuba.
Sumpah,aku dah cuba.
Cuba untuk jadi yang terbaik.
Tapi orang itu belum nampak usaha aku yg sedang cuba.
Sadis.
 
Demi Allah,aku cuba. Aku usaha dan terus mencuba. 
Tapi ternyata aku tak sekuat itu. Tak sekuat yang aku selalu cakap "Aku kuat".

2 comments:

  1. be strong sahabat=) lame mana di korea ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, bulan 1 nanti balik la... kejap ja, satu semester.

      Delete