Friday 26 April 2013

Jurnal Inspirasi diri Prof Muhaya



Hai gyus.. mcam dalam facebook,saya ada uploadkan gambaq nie..
Judul:Jurnal Inspirasi Diri-Membina diri anda yang baru dalam masa 40 hari
oleh:Prof Muhaya

Ada yg inbox tnya buku nie buku motivasi dalam bentuk cerita atau apa?
Kalau tgok dari muka depan buku nie...
Ala-ala buku cerita motivasi macam tu kan?
Tapi tak pun..
Buku nie adalah diari kita setiap hari yang perlu diupdate setiap hari selama 40 hari..
Hasilnya?
Saya dah lihat testimoni ..
Mengapa?
Sebab dalam diari biasa kita selalu tulis ayat macam nie:
"Hari nie aku malu sebab jatuh"
"Hari nie aku tidak lulus lagi"
Perasan tak? itu semua perasaan negatif ^^
Tapi dalam buku nie kita kena tulis yang positif tentang diri kita setiap hari..
Barulah bermotivasi.. kan3?


Muka depan buku




Dalam buku nie.. kita kena isi tempat kosong yang mana ada setiap bahagian masing-masing
1.Alhmdullilah hari ini saya..................................... melalui.......................................
2.Saya melakukannya untuk...............................................
3.Kerohanian:
4.kewangan:
5.akademik:
6.Kesihatan:

daripada no 3 hingga no 6 nie tempat kosongnya adalah:Misi,visi,cara,matlamat dan sebagainya..
jangan risau,prof muhaya dah bg contoh pun :).. kita cuma isi ja ikut aktiviti kita pada setiap hari...
Mudah kan?
InsyaAllah,motivasi kita akan meningkat ^^

macamana nak dapatkan???
Saya beli di MpH
tapi online ja..
senang..
Buku nie Rm15.00 tapi sekali postage tambah 6 ringgit=21.00

Layari:
http://www.mphonline.com/welcome/welcome.aspx
Dan tempah!

*sebenarnya yang bayaran nie suma shabat yang buat.. hehehe

InsyaAllah dengan izin Allah dan usaha kita,kita akan menjadi yang lebih baik.. :)

Salam sayang,
Nabilah

No comments:

Post a Comment