Saturday 20 April 2013

Malam Puisi Amal Gaza 2012/2013


Alhamdullilah..
Semalam telah berlangsung satu malam yang cukup bermakna iaitu malam puisi Amal Gaza di Kolej Tujuh, Za'ba
Sebenarnya tak sedia pun nak masuk tetapi disebabkan pada mulanya tiada peserta,saya pun letakkan nama..
nak berpuisi pkoi 9,cari puisi pkoi 5...
cari lagu background 7.45..
sangat rushing..
Tapi Allah permudahkan segala urusan saya semalam..

Saya tidak tahu puisi itu penulisnya siapa,
Puisi yang meruntunkan hati..
Sedar-sedar ja hangat pipi masa deklamasi
bait - bait yang sangat meruntunkan hati saya
"maafkan kami wahai gaza.
kerana kami tidak menghantar kereta-kereta kebal kami 
yang hanya kami gunakan hanya pada hari kemerdekaan
maafkan kami wahai palestin
kami ada tentera tetapi kami tidak mampu pergi berjihad bersamamu"

:)
hanya doa mengiringi kamu sayangku Palestin dan Syria..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saya minta persembahan saya diberi giliran no 2..
sebab saya nak habis cepat-cepat 
ada interfaith talk
Jesus Christ kat KPS
dok setengah jam pun jadi la...
Benar,Islam agama yang suci dan benar..
Allahuakbar!

balik ja dari talk tu ada jamuan kecil kat dewan makan.. p la makan.. 
jeng..jeng.. jeng



Alhamdullilah,Allah bg rezeki yang tidak terduga..
tapi yang lebih istimewa... 
Allah kurniakan juga kasih sayang dan kesyukuran buat kita semua..
kami bersamamu dalam doa Palestin..


juri?
juri?
Fedtri Yahya ;)

jangan jadikan doa kita kepada saudara-saudara kita disana sebagai bermusim seperti perubahan arah angin..

No comments:

Post a Comment