Friday 11 October 2013

Inbox FB yang sgt bermakna. Alhamdullilah.


Yesterday, nabila received one message from mu old friend. She was my hostel mate from form 4 until form 5.  We are not close but sometimes boleh la. She's free hair until now. But,suddenly,I saw her picture wearing hijab. Alhamdullilah. And I guess, she's was starting to wearing the hijab. 

For the the first time I saw her message, I don't know why I feel sayu. She asked me "Nabila,macam mana nak istiqamah,aku nak berubah nak jadi macam hang.". Subhanallah. Allah dah sentuh hati kawan aku.Nabila rasa nabila tak layak nak jawab soalan tu sebab nabila pun masih lagi baru di jalan ini. Tapi perkataan "Aku nak berubah" tu buat nabila jadi dilemma. Antara rasa tak layak dan biarkan kawan dalam persoalannya sendiri tanpa ada orang bantu. Atau memberanikan diri untuk memberi kata-kata semangat. Allah T.T
Aku rasa dah jadi tanggungjawab untuk aku bantu dia.Antara yang menyentuh hati nabila sangat-sangat apabila dia cakap "Aku dah lama tinggal solat". :'( True. Allah bagi tarbiyah untuk dia sedar . Macam nabila juga dulu. Tak lama lepas tu she's asking me about the niqab. Allahu.

Hanya satu kata semangat yang nabila bagi . Allah dah sentuh hati hang. Pohonlah kepada Allah untuk diberi kekuatan. Dan aku tetap akan sokong hang sahabat. :'(

No comments:

Post a Comment