Friday 30 May 2014

Benda pelik yang aku buat kat asrama.


1.Roti iron
Roti Gardenia dan roti zarina yang dapat time minum malam. Buka plastik dan ambil roti.
Ambil test pad balut roti dan iron. Rasa macam roti bakar. Serius. Wa cakap sama lu.

2.Milo iron
Milo 3 in 1. Aku tebuk lubang banyak2 guna jarum. Dan aku iron.*mohon lapik dengan kain. sebab plastik Rasa dia macam coklat bar. Aku tak tipu la.

3.Maggi dalam gayung.
Benda yang paling aku rasa aku tak percaya aku buat. Tapi inilah sejarah aku dan maggi. Masak maggi dalam gayung. makan ramai-ramai.

4. Makan maggi tanpa masak.
Maggi kari. Buka serbuk dan makan bersama mi tanpa masuk. Rasa macam mamee. haha. Cara makan pun macam mamee. 

5. Serbuk milo jadi snek.
Sebab malas nk bancuh kat water cooler. -_-'
Nasib baik aku nie alergik kopi dan nescafe. Kalau tak, aku dah join kawan-kawan aku meratah nescafe 3 in 1.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Aku tulis nie sebab aku rindu zaman asrama. Masa aku form 1 sampai form 5. Aku tak dak nakal sgt. Walaupun nakal la jugak. Tapi masa aku form 6, aku pindah sekolah. Sekolah yang aku kira boleh tahan la.  Tapi sama ja dengan sekolah lama aku yang dulu-dulu. 
Kalau sekolah tu bagus pun, aku yang buat hal. haha. 
Aku ingat boleh dikatakan setiap petang aku dengan kawan-kawan aku akan menyelinap keluar pergi McD, KFC dan jalan-jalan. Time petang, riadah.
Time cuti solat subuh sampai cikgu dtg bukak lampu bilik. 
Selalu jadi garang kat adik-adik. Biro study kot. Masa aku jadi biro disiplin dan ketua asrama lagi aku tak boleh blah. Aku pun tak tahu macamana nama aku tercalon.
macam vengong.
Time study pasang lagu kuat-kuat. 
Esoknya mandi dalam gelap. Ceh. Sebab warden tutup suis utama. :/
Kau dapat bayangkan betapa nakalnya. Sungguh, aku tak sangka.
Then,aku rasa time tu aku macam makan puji sikit la sebab cikgu selalu bg kereta. Alasan nk pergi print. Tapi melencong tempat lain. Kereta cikgu tu ibarat macam kereta kami. kami yang selalu drive. Cikgu naik motor. Cikgu K.
Sekarang nie dah tak rasa macam dok kat hostel. Dan aku rasa dulu aku aktif dan main-main jugak. Tapi time study aku fokus. Tapi sekarang macam dengan apa g.
Masa kat sekolah awal tahun gelap sebab kawad kaki, bola jaring, hari sukan.

No comments:

Post a Comment