Saturday 24 May 2014

"the lack of self confidence" sebab pendek.


Well said, ramai org yg cakap kat aku "aku pendek". Memang pun aku pendek. 145 cm ja. 
Dah kira terbantut. Haha. Like "Do I care". Bila org ckp 'kependekan' adalah salah satu sebab utama kurang keyakinan; bg aku itu satu ke'konon'an yang melemahkan self esteem . Tak pyh nk kisah sgt apa org cakap.
Tertipu dengan cakap media "tinggi itu cantik". Memang la cantik. *mungkin. Tapi bagi aku itu cuma persepsi. Persepsi yang sering dicipta oleh masyarakat.
  Bagi aku, pendek itu sesuatu yang unik. Aku bukan cakap kosong. Contoh situasi: orang akan cakap kau muda bertahun-tahun dari usia sebenar. haha.

Dan bagi aku, keyakinan itu dtg dr hati. kau yakin apa yang Allah bg ini berhikmah. Orang akan hakimi kau not based on physical appearances tapi sejauh mana otak kau mampu beri idea bernas. Huhu. Dlm erti kata mudah, cantik tapi otak tepu tiada guna juga. 

Btw, cakap kt diri. pendek itu cantik dan comel. Pendek itu unik.

No comments:

Post a Comment