Friday 23 May 2014

Bila sahabat terdekat kau sudah bergelar isteri


Bila sahabat yang paling kau dterekat dah bertukar status. Kau akan rasa lain macam. Sebak. Cepatnya masa berlalu. Pantas. Dulu kau satu bantal, satu tilam. makan satu talam. sebiji coklat bahagi 2. Sekarang dia dah jadi milik orang lain :'(
Dulu, sama-sama berjanji nak naik pelamin sekali. Tapi kau pergi dulu naik pelamin.
Kalau ikut perancangan naik sama-sama dan benar akan terjadi dan aku naik dulu. Tapi takdir Allah tiada siapa yang boleh lawan kan? Allah takdirkan perpisahan untuk aku saat aku menghitung hari. Nasib baik belum invite kawan-kawan. Kalau tak, kenduri air mata babe!
Apa-apa pun tahniah, sahabat.
Semoga kau bahagia di samping suami tercinta!

Aku nak minta maaf juga sahabat sebab aku masih belum mampu untuk pergi kenduri kahwin orang lain. Dengar lafaz akad nikah dan makan kat walimah. Kalau aku pergi pun sebab mak aku paksa dan aku akan pastikan orang yang buat kenduri adalah orang yang aku tak kenal. :'(
Aku masih belum jumpa kekuatan untuk aku sertai majlis macam itu. 

Nampak aku tenang. Tapi hati berkocak bila tengok gambar-gambar kawan aku kawen. Aku kan minah cengeng.!
 

No comments:

Post a Comment