Monday 5 May 2014

Pengorbanan, peminat underground tapi chegengg ,


Dah banyak minggu aku fikir benda ini. Dan, hari ini aku jumpa. Betul ckp si khalis , redha manusia ni pyh nk cari, kejar redha Allah. Baru aku sedar, sekuat mana kau berkorban dan bergadai, tapi ada sentimen dr org lain yang ckp "aku kurang gemar dgn budak nie". Orang takkan nmpk babe! Org akan lihat kau kurang berkorban walaupun kau dah korban. Pasti kau pnas hati bila org ckp seolah-olah kerja kau kurang, tapi org yg selumber kata bagus. Haha, btw, aku bkn kisah sgt pun. Cuma ini peringatan diri aku sendiri dan org lain juga. Korban diri,masa dan tempat hanya untuk Allah. Buat kerja sendiri, sebab kau dah baiah dgn manusia akan pegang jawatan dan baiah dengan Allah bahawa kau akan tanggungjawab. Kalau kau rasa kau dah habis upaya, alhamdullilah, dan tak pyh nk heran dengan walaupun org ckp kau kurang bagus; mungkin juga kurang berkorban. Oqang kedah kata biaq p. Dan klu kau rasa kau sambil lewa sampai ganggu kerja org lain, mohon kepada Allah supaya dipermudahkan urusan kau pada hari ini.

Aku follow underground, pkai chuck taylor, bca buku indie, tapi aku memang chenggeng.
Dulu tak sgt pun, sekarang terserlah kewanitaan yang chenggeng.

p/s: biasalah, org macam aku yang bukan sopan ala-ala muslimah bukan orang nk suka sgt. Cakap aku kau ja, redah panggil orang "bhai".

No comments:

Post a Comment