Thursday 28 May 2015

Inner tudung. Satu teguran kepada muslimah.


Aku tak tahu la aku nak start macamana. Hahaha. Ini satu teguran untuk diri aku juga. Ramai orang pakai tudung labuh atau tidak labuh (konteks yang menutup aurat) tapi tak pakai inner. Untuk lelaki yang tak tahu inner itu apa. Inner itu tudung dalam yang dipakai. 

Terutamanya tudung bawal dan shawl. Aku tidak pernah jumpa lagi dua tudung ini yang tidak jarang. Macamana aku test? Aku letak bawah lampu. Dan lipat macamana kita jarang tak. Nampak tak. Kalau nampak, maknanya kena pakai.

Aku tak kisah kalau orang nak cakap orang pakai tudung berlapis-lapis kat dalam. Tapi sekurangnya, tidak rugi, kita dah bertudung ikut syariat tapi rugi part kat sini. Serius, aku selalu nampak warna disebalik tudung. Aku tak tipu.

It's not about color cerah atau tidak cerah. Tapi bila pergi ke kawasan yang cahaya lebih terang. Misalnya tengah hari. Memang nampak jelas. Kalaupun tudung hitam. Sebelum pakai test dulu kat lampu. 

Memang rimas sikit masa nak pakai inner ni. Tapi dah lama-lama nanti ok lah. :)

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment