Friday 11 December 2015

How am I started with guitar?

I'm started unofficially since when I was 14 YO. Informal. But, I stopped after that. Because I'm living in hostel. Don't have much time to practice and learn. I still can remember the basic chords and minor chords because I don't bother much with 'theory' of chords. Don't know how to read music sheet. 

Aku belajar gitar sendiri. Tengok orang. Pakai lagu. Cara yang paling senang untuk belajar chord. Belajar guna lagu. Aku tiada masalah bab kod gitar. Tapi, aku ada masalah plucking and strumming. Hari itu aku ke Kedai Yamaha. Macam aku sebut entri sebelum ini untuk belajar gitar secara official. Exam dan dapat sijil. Tetapi, malangnya, cuma ada di Subang Parade. Jauh nak pergi dari tempat aku. So, aku pun balik dengan hati remuk. Cis. Sebab aku rasa harga dia affordable untuk aku. 3 kali kelas RM180. Sebulan. Oklah. Oklah bagi aku. Aku nak pergi dua bulan, lepas itu exam terus. Hurm. 

Aku ingat, nak cari kelas kat langkawi. So, aku boleh ajar orang kod gitar. Tapi, aku rasa strumming aku sangat berterabur. Serius. Sangat berterabur. Next semester, aku kena perform. InsyaAllah, sebab itu aku kena struggle for myself. 

No comments:

Post a Comment