Tuesday 8 December 2015

"Tak berkahwin pun tidak mengapa".

I don't know why I want to write about this. Aku rasa, akan sampai satu saat kau akan cakap tidak berkahwin pun tidak mengapa. Hahahaha. Bukanlah maksud aku tidak mahu kahwin, tetapi aku rasa priority aku yang berbelas-belas. Kalau sampai yang sesuai aku kahwin la.

Lagipun, tadi masa dalam bas lepas aku berbusking; belajar gitar dengan Asrul. Aku terfikir; kalaulah bakal ayah mertua aku lihat aku dalam keadaan yang begini. Pakai purdah; tapi main gitar, aku rasa kena rejek. Hahaha. Confirm! Antara dua; pengorbanan untuk mengatakan ya atau tidak. Sebab itu, aku merasakan aku ada spesis yang weirdo. Hanya orang-orang yang weirdo sahaja mampu untuk survive dengan kehidupan aku sekarang.

Kawan-kawan lelaki aku pernah tanya, "Kalau hang kahwin dengan ustaz nanti, macamana?". Tak guna punya soalan. Hahahaha. Aku cuma cakap sebab itu, aku cuba tidak meletakkan mereka dalam keadaan aku sekarang. Sebab aku tahu mereka hanya melihat aku sebagai apa yang aku sekarang. Tidak melihat aku yang sebelum. Aku pun tidak mampu membayangkan kalau masin mulut depa ini. Fuhhh. Harap jangan. 

Aku jenis lihat kepada penampilan. Sebenarnya, aku lebih cenderung kepada bebudak grunge, underground, busking yang tidak lupa Tuhan. Cool. Pakai sneakers rabak macam aku juga. Layan bundle. Barulah aku rasa serasi. Mungkin sebab sosialisasi aku. Lagipun, aku rasa orang-orang begini lebih memahami aku kot. Jiwa yang degil, sensitif, hati rabak macam tisu, suka kacau orang. Hanya orang yang akan stand sahaja aku stand. 

Zaman moden la nie, mana nak ada dah mak ayah yang mahukan menantu perempuan macam aku. Oleh itu, aku cakaplah kat diri aku "Tak kawen pun tak pa, kawen pun tak pa". 

No comments:

Post a Comment