Thursday 31 December 2015

Saudara baru.

Antara pengalaman yang aku rasa paling berharga sekali ialah apabila melihat saudara baru ke dalam Islam. Masa orang-orang ini mengucapkan dua kalimah syahadah, aku rasa panas pipi. Sucinya saudara baru, doa mereka diangkat oleh Tuhan sebab mereka seperti bayi yang baru dilahirkan. 

Sebelum turun ke menyampaikan risalah Islam kepada orang, ada seorang brother ini;dia selalu pesan kepada kumpulan kami; Bangunlah bertahajud di satu per tiga malam supaya Allah buka hati orang yang kita nak pergi untuk terima Islam. Mohon supaya Allah buang keangkuhan kita semasa sampaikan risalah Islam. Ini kekuatan untuk kita. 

Apabila orang ucap kalimah syahadah depan mata, rasa syahdu. Sebab rasa Allah payungkan kita dengan rahmat dan kasih sayang Allah. :') Moga Allah permudahkan hari-hari yang mendatang.  

Masa mula-mula (3 tahun yang lalu) aku rasa; 'kenapa aku pergi kursus ini?'; masa dalam kursus; brother tanya "Siapa kat sini ada kawan non-muslim?". Semua angkat. "Siapa pernah hadiah terjemahan Al-Quran kepada non-muslim untuk dia kenal Islam". None. Termasuklah aku. T___

No comments:

Post a Comment