Sunday 6 September 2015

Junior pengajian Islam

Tadi, ada junior sekolah mesej secara peribadi melalui FB bertanya pasal UM. Serius. Aku tak perasan langsung siapa. sebab DP pakai purdah. Hurm. Mungkin budak PMI kot. Aku ramal ja. Bila dah mesej baru dia 'reveal' yang dia sebenarnya junior sekolah aku. MasyaAllah. Aku tak sangka langsung.

Pertama kali sepanjang yang aku tahu, tiada junior aku yang menyambung pengajian dalam pengajian Islam. Tidak pernah! Sebabnya, sekolah aku tiada basic dalam pengajian agama. Sangat menongkah arus dalam apa yang kami pelajari kat sekolah. Dia junior aku masa aku pindah sekolah form 6. Rancangan khas kami ialah bahasa Jepun.

Tidak silap aku dahulu, junior ini budak ST. Sains Tulen. Aku tanya macamana boleh sambung pengajian Islam sedangkan kita tiada basic pengajian Islam selain daripada pendidikan Islam. Dia jawab, perancangan Allah dah atur cantik. Dia di jalan ini. Barakallahumma. Kuatnya hati kau dik. 360 darjah kau tukar bidang. Daripada kau nothing dah jadi begini.

Moga Tuhan memberkati setiap langkah perjalanan kau adik. InsyaAllah, setiap perjalanan ada hikmah. Apapun, hanya Lillahi. :') 


Daripada, 
Pegawas asrama yang garang dan poyo.

No comments:

Post a Comment