Saturday 19 September 2015

Sambung master.

Aku sebenarnya, memang dah tekad dan berazam, kalau diizinkan Tuhan aku nak sambung belajar peringkat sarjana lepas habis ijazah ini. Tengah fikir lagi. Antara dua jalan yang besar. Should I go to history or sociology and anthropology. Entahlah.

Tengah usyar-usyar scholarship ke UK. Sebab aku rasa aku lebih ke arah child protection and legal. Tapi, tu la. Exam IELTS tu. Buat aku rasa gerun gila. Berbelit lidah aku time MUET dulu. Nak pergi ke exam IELTS tu. 

Tapi, ada kakak tu cerita, dia sambung masters luar. Then, dia cerita, dia dapat band 6.5 (pakai band ka eh) dalam exam IELTS tu. Lepas tu, dia cerita lagi. MUET dia dulu cuma band 2. Weh, mesti dia jenis struggle gila babeng nie. 

Yuran IELTS tu bapak lah mahal gila. Aku rasa kalau aku nak ambil exam itu, aku kena struggle tahap maksima bahasa Inggeris aku yang macam sayoq ayaq. Aku nak kawen dengan mat salleh lah gini. Hahahaahha :'( Dapat yang accent macam David Cameroon pun jadilah! Mengarut.

Tapi seriuslah. Gua rasa tekanan sekarang. Choi. Sebab gua rasa gua nak sambung, tapi gua takot dengan exam tu. 

But, I want to go to UK!!! 

Maigad.

Kalau tak dak rezeki nak pergi ke UK pun, dalam Malaysia pun tak pa. Hahahaha. Asalkan sambung belajar. 

No comments:

Post a Comment