Monday 21 September 2015

Perempuan pendek di stesen bas dan perpustakaan.

Perempuan yang pendek sering kali menjadi mangsa di stesen bas. Bayangkan, aku punya la beratur, dengan penuh semangat jitu nak balik awal. Makcik-makcik tolak aku ke belakang. Last sekali terpaksa tunggu bas lagi sekali.

Belum lagi scene, pakcik bas tutup pintu bas sebab aku rasa bas tu terlalu tinggi untuk nampak aku rasanya. Astaga. Dah banyak kali pakcik rapid dan bas um tutup pintu. Pendek sangat. 

Kisah kat perpustakaan lagi, 
kalau cari buku, kena kod yang rak paling atas, kena pusing satu perpustakaan untuk cari kerusi/ tangga. Kalau tak ada, kena panjat. Macam spiderwoman. Pakai purdah dengan jubah, tapi panjat rak. CIs. Hodoh benor. Nasib baik aku ini muka tak malu. Kalau lelaki lalu, buat bodoh. Tapi, buat masa sekarang, tiada lagi yang gentleman nak datang tolong aku. Kalau ada, orang tolong aku, aku nak meminang. Kawen terus. Kahkahkahkah, Kidding.

Aku kadang-kadang berangan, kalau dapat suami yang universiti sekali, senang sikit nak ambil buku atas rak itu. Nak yang tinggi macam Lee Min Ho. Tak nak pendek macam Jong Kok. Sebab nanti kena pergi cari kerusi/ tangga juga. Kalau dapat stok KJ. Bolehlah.

Hahahaha.

Tapi, itulah. Kelebihan orang pendek. Orang ingat hang first year. Ada budak second bahasakan diri dia 'akak' kat aku sebab mungkin dia ingat aku first year. Aku pun angguk. Hahahahahaha. Rasa muda jelita kembali gitewww. 





No comments:

Post a Comment