Friday 20 September 2013

Jangan pilih yang cantik dan segak, tapi sejuk dan bersih.


Hai guys..
Semoga kalian sentiasa berada dalam keredhaan Allah ^_^

Sepanjang nabilah kat Korea nie,pemerhatian kasar nabilah terhadap budak-budak korea ni ialah obses kepada kecantikan. *Mostly la.. Sebab diaorang suka makeup dan pakai baju santek-santek. ^_^
Joging pun pakai mekap,pergio makan pun. Lelaki juga. Percaya atau tidak? Lelaki guna hair dryer. Pakai lipstik dan sebagainya. Ada member korean cakap ramai orang Korean yang plastik sebab mereka buat plastic surgery :)

Keadaan ini sama juga dengan Malaysia.hehe.. Ramai yang nk cantik dan segak. *Tapi tak da la sampai kronik buat palstik surgery. ^_^ 
Segak dan cantik tu subjektif. Setiap orang punya pandangan yang berbeza. Bagi nabilah, cantik tu bila kita tengok dia,kita tenang. Walaupun kita tak kenal dia. Salah seorang yang nabilah rasa cantik ialah arwah Yasmin J huncwick. Walaupun kami tak pernah kenal dekat tapi pernah la dua tiga kali terserempak kat sekolah. Masa arwah dah meninggal, nabilah tetiba menangis sebab terasa sedih sangat. T_T padahal tak kenal pun.. Dia memang cantik. Cantik akhlak,cantik bahasa dan cantik ilmu. Muka dia rasa 'sejuk' bila pandang. AL-Fatihah. Semoga rohmu tenang di sana. 

Berbalik pada cerita cantik dan segak tadi. Tak guna jadi cantik dan segak mcm hotstuff tapi akhlak dan perangai tak mcm hotstuff.. Maki orang sana sini. :) Budi bahasa tidak terjaga. Orang yang cantik pun dah nampak cantik bila orang lihat perangai. So, ayuh, perbaiki akhlak dan keperibadian kita supaya cantik di mata Allah dan disenangi oleh hamba-hambaNya.

Kadang kala jadi hairan juga dengan orang yang cantik nie. Update status "selamat malam". Capai 1000 like!! *pengsan.. haha.. Tapi tak kisah pun, sebab Allah dah beri kecantikan dan kelebihan kat dia. masing-Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan. Tapi semoga kelebihan yang kita ada ni digunakan di jalan yang benar. hehe.

Tapi main point yang nabilah nak cakap kat sini ialah soal kebersihan. Tak guna sgt jadi cantik dan segak tapi kurang pembersih. -_-
Baju bersepah-sepah. Kasut letak merata-rata. Stokin. Handsocks bergelimpangan.
Towel letak merata-rata.

Please la. Take care of your cleanliness. Jadi pembersih sikit. Ada beza antara orang yang malas dengan orang yang pengotor.


Sekian, ceramah pendek dari si kecil. ^__^

No comments:

Post a Comment