Friday 27 September 2013

Santapan makan tengah hari.


Hari nie 28 september 2013. Sekarang berada di bumi Korea. Suhu sekarang tengah dingin sebab musim luruh. ^_^ 

Santapan nasi tengah hari aku hari ini. Nasi sejuk yang digaul bersama sardin sejuk dan ditambah sedikit sos. Rasanya? Not bad. Sejuk dan macam nasi goreng.  Aku harap aku tak mengalami masalah kembung perut lepas nie sebab tak dak satu lauk pun yang panas. 
Sebab apa? Sebab microwave rosak.

Aku turun dari tingkat 15 dengan perut kosong dari semalam. Dan microwave rosak!!!
Sabarlah duhai hati..
Aku rasa nk menangis ja time tu.
Wakaka.
Tapi sekarang aku dah okey sambil menikmati rezeki yang Allah bagi. 
Aku rasa mcm dah melayang sebab aku dapat makan.
Dan aku rasa kat sini aku tak boleh memilih.
"Eh,makan nie sedap". "Eh,makan nie tak sedap".
Sebab aku dah tekad. 
Datang ke Korea nie sebagai satu tarbiyah.
Nak didik supaya rendahkan hati. 
Bukan rendah diri. ^_^

Sebenarnya dah 2 minggu aku hanya makan nasi berlaukkan kimchi. Sebab dari minggu lepas hanya ada pork dan ayam serta daging. Tak dak hemul (seafood),tak da vege (ada,tapi dah dicampur dengan ham). Jemu? Confirm la jemu. Wakaka. Tapi aku makan ja. Sebab dah lapar. Kalau masa nie aku wat perangai macam dolu-dolu *memilih makanan* memang lapar la perut aku. Nak beli? Ramyon 2 ribu .. Darab dengan 3.09 .. Rm6 lebih duit kita tahu? .. hahaha.. Aku bukannya nak berkira bab makan nie. Tapi aku kena pandai manage duit. Kalau makan luar hari-hari confirm la pokai. Wakaka. Nak makan sedap tunggu balik Malaysia. Sebab masakan mak aku best in the world.. Hehehe..


Aku mohon doa semua orang supaya aku doberi ketabahan menjalani hidup kat sini. Sebab hobi aku makan dan tidur serta membaca dan bermain muzik. Tapi kat sini, ada yang dah hilang kecuali tidur. Makan kat sini susah, nak cari buku b.i kat sini susah, plus gitar kat sini mahal dan aku tak bawak dtg korea. Mungkin Allah bg peluang untuk aku lupakan sedikit demi sedikit benda yang selalu buat aku lalai..

Doakan aku sejahtera sahaja kat sini. 

No comments:

Post a Comment