Saturday 7 September 2013

Makan pakai chopstick??


Eh,kenapa kau makan pakai chopstick?
Sebabnya aku dah biasa pakai chopstick.
Kat rumah aku jrang pakai garfu kecuali bila cari chopsitck tak jumpa sebab org lain guna.

Aku teror pakai chopstik..
Wakaka..
mana ada teror.
Setakat nak makan untuk lapik perut tu boleh la..

Macamana nk biasakan diri pakai chopstick?
Senang ja.. practice makes perfect.
Family aku yang makan pakai chopstick.
Dari kecil lagi,kalau makan mi,bihun atau sewaktu dgnnnya makan pakai chopstick
So,aku terbiasa makan pakai chopstick.

Masa aku pergi makan kt kedai.
Antara garfu dan chopstick.
Aku akan pilih chopstick.
Dulu ramai ja kengkawan aku yang ckp aku berlagak pakai chopstick. Tak makan pakai garfu.
Kisah apa aku. Janji perut aku kenyang.
Bila makan nasi,atau benda yang tak perlukan chopstick,aku akan pakai tangan.
Boleh pulak korang pakai sudu eh?
Sunnah Rasullulah makan pakai tangan bukan sudu!
>_<

bila sampai kat Korea nie,aku tak dak masalah dalam makan sebab ada chopstick.
Dan diorang tak dak garfu. 

So,keep it up!
jangan nk cakap aku berlagak sebab pakai chopstick.

Makan pakai tgn.Owh,jangan risau. Benda yg bergoreng aku makan pakai tgn. Nasi aku makan pakai tgn.
Cuma berkuah saja aku makan pakai chopstick ^_^

Ayuh,ikut sunnah Rasullulah :)
Makan pakai tgn..



No comments:

Post a Comment