Saturday 24 October 2015

Dulu dan sekarang.

Semalam aku pergi NAKED, lepas itu masa diskusi. Kitaorang kena cerita pasal muzik (kecenderungan muzik) sampai part aku. Aku terkeluar cerita aku pergi Gigs. Aku dulu kan banyak terpengaruh dengan skinhead dan punk. Lepas tu grunge. Tapi still stick dengan the beatles. 

Mungkin ada dalam kalangan budak-budak itu yang terkejut bahawasanya aku budak yang pernah masuk gigs. Gila hang. Pakai purdah tapi pergi gigs. Tak lah, aku pergi masa zaman kegelapan aku. Biasalah budak baru nak up. Sekarang tengok sahaja kat youtube. Tak pun, lepak kat street busker. It is easy. free and style. Aku tak suka nak masuk concert yang kena bayar. Konsert kt um aku tak pernah nak pergi sebab kena bayar. Aku anti-kapitalis. Kahkahkahkah. Sebab aku rasa seni itu berharga weh. Tak kisah suara kau sedap ka tak. Yang penting ada jiwa seni. 

Aku cenderung juga ke arah lagu puisi macam Fynn Jamal. Daripada dulu, tahun 2010 aku follow fynn jamal. Banyak orang cakap suara dia tak sedap. Tapi bagi aku sedap tidak sedap itu belakang kira. Yang penting seni. Aku suka jiwa seni kak fynn. Sekali lirik dia menusuk jantung ke hati. Cis. Over. Seriuslah. 

Aku nak cerita dulu aku lain. Buat yang pernah kenal aku. Aku minah short pants, short skirt yang keluar pakai singlet dan top. Berbeza dengan yang sekarang. Entahlah. Sebab itu aku cakap, kalau nak kawan dengan aku, kena tahu silam aku. Aku tak nak orang lain kecewa sebab tahu benda yang begini. Aku rasa bongoknya lahai masa tu. Bagi tayangan free kat orang. Pakai tudung hanya di asrama. Kalau kat rumah, aku redah sahaja nak pakai apa. Berbalik kepada kisah semalam dalam entri aku yang sebelumnya. Selepas aku putus masa aku second year, ada beberapa orang merisik. I did taaruf. But, some 'pious' man can't accept my past. So, move on ja la. Haahaha. Heran apa aku. 

Lagipun, aku tidak cenderung kepada orang-orang yang sebegini sebab aku jenis yang mahukan lelaki yang cool. Layan bundle macam aku, layan muzik macam aku dan layan buku macam aku. Best kot! Cool weh. Macam fynn dengan tri. Aku suka jenis hubungan yang macam itu berbanding dengan gambar peluk pra jimak yang buat orang macam aku like .... meh??? 

Aku rasa zaman remaja aku macam hurm. Aku bukan daripada sekolah agama. Aku dulu budak asrama. Allah bagi kemahiran menghafaz Quran. Tapi, itulah tak bersyukur.Lepas itu,aku pun tak tahu
macamana aku jadi macam sekarang. I need people who can accept my past. And, some of them did it. Thanks Allah. 





No comments:

Post a Comment