Saturday 17 October 2015

Minah Bundle

Aku pun tidak tahu kenapa aku sekarang suka mempromosikan kegiatan bundle aku kepada orang-orang sekeliling aku. Hahahaha. Kiranya, akulah manusia yang menghasut supaya pergi beli baju bundle berbanding beli baju yang kapitalis gila. Harga mahal macam nak cekik darah orang. Beberapa orang telah aku berjaya hasut. Testimoni aku "Amacam barang bundle?". Sengih. Ada yang jadi lagi agresif. Rupanya, selama ini orang salah anggap terhadap bundle. Mungkin low standard. Kisah apa aku. Hahahaha. Kau ingat senangkah? Nak dapat sweater yang rm 5 satu. Kain tiptop. Mana nak cari lagi. 

Aku mula berjinak-jinak dengan bundle start sekolah menengah. Banyak beli baju rm5 yang jual longgok. Sekarang ini pun, walaupun aku dah hijrah aku masih lagi mengamalkan budaya bundle dalam kamus hidup aku. Memang pelik sangatlah kalau jumpa baju stok-stok muslimah kat sana. Tak pernah lagi la aku jumpa. Mungkin sebab aku jarang pakai baju stok-stok muslimah ini, aku DIY sendiri baju-baju yang aku beli dekat bundle jadi benda yang aku boleh pakai. Takkan nak pakai jeans atas lutut yang koyak-koyak tu lagi dengan purdah kan? Kahkahkahkah.  Baju ini kita buat dia, bukan dia buat kita. Pandai-pandailah kita membawa diri, Huhuhu. Janji tutup aurat dan patuhi KPI Islam ajar! 

Aku baru balik dari kedai bundle petang tadi. Kedai kesayangan aku selain chow kit. Kalau kat Chow Kit macam agak panas sikit sebab aku selalu pergi petang, kadang-kala orang ramai. Tambahan pula, nak jumpa perempuan kat kawasan-kawasan bundle ini memang sangat rare. Penuh dengan brader-brader. Susah betul nak shopping sensorang. Lagipun, Chow Kit agak bahaya. Aku kasar, tapi still perempuan kot. Ada perasaan was-was dan takut. Kalau kat kedai ini, selesa sangat. Kau tak payah nak bersesak dengan lelaki. Cumanya, kalau nak cari baju rare, kau kena turun danau kota, Chow Kit, area kelantan lah. Susah nak jumpa baju rare. Kalau baju biasa-biasa still ok lagi la. Aku tiada mood nak cari baju 'rare' sebabnya aku tak jumpa lagi baju the beatles bundle yang cantik T_____T Kalau ada pun, kecik dengan aku.Rugilah, beli cantik-cantik pakai kat rumah. Hahahahaha. Kawasan yang aku pergi ini kat petaling jaya.Taman Dato Haron. Kalau pakai waze, just search pasar raya matahari. Bila dah jumpa pasar raya matahari ni, korang cari bangunan tulis nama 'bande-bande bundle'. Oh ya! Dibawah poster besar ' janji ditepati' UMNO. 'Someone' tanya aku hari itu, depan pejabat UMNO ka? Aku dengan yakinnya menjawab 'tak nampak pun. Bukan kot'. Aku rasa dia pergi. Lepas itu, dia cakap punya besar poster UMNO kat situ. Aku ingat dia main-main. Aku pergi tadi, besar gila. Macamana aku boleh tak perasan sebelum ini. Astaga -_-' Mungkin jodoh aku dengan UMNO dah lama terkubur. K lawak. 

Aku rembat sweater 2 -rm 10. Kemeja 3- rm15. Total semua : rm 25. Hah? RM25? Ya. RM25. Hang nak ambil tang mana lagi woi. Wuwuwuwu. Ha, oleh itu, aku menyeru kepada semua mahasiswa terutamanya untuk membeli barangan bundle. Kegawatan ekonomi Malaysia sekarang seharusnya kita berjimat cermat. Tak payah nak pergi beli kat kedai mahal. Nanti hang tangkap gambaq gaya hipstur sikit. Ambil spek mata hitam dan pakai baju bundle. Keep calm. Haahahhaha.

Btw, aku rasa aku kena cari mamat bundle macam aku jugalah weh. Kalau tak dak pun, aku akan ajar menjadi budak bundle sejati! Supaya nanti ekonomi rumahtangga menjadi super jimat. Candle light dinner kat warung tepi jalan ja k, tak nak kasut kilat, nak sneakers.  Hahahahha. Kbai. 


No comments:

Post a Comment