Wednesday 21 October 2015

Konklusi.

Kalau kau rasa kau dah suka dia tahap nak mati punya, kira macam dah tiada oksigen, kau pergilah cakap kat dia. Tiada kena mengena dengan aku walaupun sejentik. Pergi jumpa ummi dan abah dia, kenal dan cakap kau nak kawen dengan dia. Apa masalahnya?. Tiada masalah. Aku siap boleh bagi alamat penuh sekarang, alamat penuh sebelum dan alamat penuh kampung. Ummi dan abah dia. Hahahaha. Itu pun kalau aku tanya dia bagi lah. Kalau dia setuju nak suruh aku bagi la. 

He take an action because of his desire. Not because of me. Mana aku tahu apa dia punya matlamat dan hujah. Baik kau pergi tanya sendiri. Deknon, macam inilah. Kakak nak cerita, kalau deknon sukakan seseorang, jangan pernah berharap bahawa dia akan suka kita balik. Lelaki ini, perangai dia tidak macam perempuan. Kalau bertindak dengan tidak matang sebegitu lagilah mereka tidak suka. Jangan bagi nampak agak terhegeh-hegeh. I spoke in truly statement sister. Aku ada ramai kawan lelaki berbanding perempuan. Mereka tidak suka perempuan yang kejar-kejar mereka. 

Cubalah deknon buat chill sikit. Tak payah nak pakai falsafah cintan-cintun cemburu buta macam cinta budak yang tidak matang. Macam aku cakap kat atas, kau suka, kau pinang, kau kawen. Lelaki yang matang, dia tidak suka perhubungan yang remeh-temeh macam deknon buat sekarang. Kalaulah sekarang pun deknon buat leceh, dia akan fikir nanti lagi leceh lepas berkahwin.

Lagi satu aku nak pesan, aku dengan dia tiada apa-apa hubungan. Kami ada falsafah, kawan sampai kawen. Kalau Tuhan kata kami kawen, kami kawen la. Kalau Tuhan kata kami kawan, kami kawanlah sampai bila-bila. Rilekslah weh. We are bonding because of his family, because of our passion and because of our satu kepala. Kalau kau rasa kau nak jadikan dia suami kau yang sah, go ahead. Jangan kaitkan dengan aku. Hahahaha. Cubalah. Mana tahu kalau dia nak jadi suami kau yang sah. 

P/s: dear my sister, suka, cinta itu cuma perasaan sahaja. Boleh dikawal. :) Kita sebagai orang perempuan ini, jangan jadi orang yang terkejar-kejar. Biar masa yang menentukan. Kalau tahap berkawan rapat pun kau dah ada prasangka macam-macam, macam mana nanti kau nak kahwin dengan dia. Dalam hidup ini juga, kita jangan pernah harap crush kita akan suka kita balik. Dia suka kita balik atau tidak, itu hak dia kan? Jangan pernah meroyan kalau dia dengan orang lain. Peace! Keep calm and eat laksa PERMADAH. Kalau kau rasa kau tidak puas hati pasal aku dengan dia, kau boleh jumpa kami di kampus. Sebab kau sendiri pun dah block kitaorang kan? So, tak payah nak meroyan. Lagi satu, boleh PM aku kat FB, twitter dan insta. Email aku pun ada. Kat sebelah entri. :) 

Have a nice day sister! 
May Allah bless you.

No comments:

Post a Comment