Thursday 8 October 2015

My New Hobby; Cooking.

Aku rasa aku dah ada hobi baru la. Hahaha. Gitar aku dah letak tepi. Sekali- sekala ja aku pergi pegang dia. Lepas itu, meroyan tak tentu pasal sebab lupa kod la. Strum tak sedap la, gitar macam tak tune. Tune tak reti la. Huh -_-' 

Btw, kalau sapa yang follow aku kat insta memang aku dah memasak. Bawa bekal pergi ke fakulti. Setiap hari untuk breakfast and lunch. Yang aku tak blah lagi, boleh pulak aku masak awal pagi untuk ke kelas jam 9. Sempat pulak. -..- Aku pun tak tahu macamana. Kadang-kadang aku tak makan pun. Aku suruh kawan aku makan. Seronok memasak. Kahkahkahkah. 

Rupanya, memasak ini macam kacang ja. Kehkehkeh. Tak susah sangat pun. Sindrom mak-mak sangat ok. Aku selalu masak ringkas ja kalau hari yang kelas awal. Nak tahu rahsia aku???

Aku selalu buka youtube DIY hacks for lunch and breakfast. Super jimat, super kenyang dan super sedap. Tapi, makan ala-ala mat salleh la. Kalau hari biasa, aku masak macam biasalah. Nasi putih dan lauk-lauk.

Aku nak cakap. Perempuan yang rasa dia dah capai had umur macam aku. Masih belum terlambat untuk belajar masak. Kah! Macam aku. 

Weh, tapi aku suka terlebih letak garam. Cis. Garam tak ingat dunia. Wuwuwuwuwuwuwu. Nasib baik kucing mahu mendengar rintihan aku. 

Aku kena cari laki reti masak. Sebab kalau tak, lepas kawen ini sama-sama kebulur. Makan mi tekup letak dalam microwave. 

1 comment: