Sunday 14 June 2015

Cara aku tangani stress dan kemarahan yang paling 'rare'

Entri ni aku nak cerita cara aku 'resist' dengan stress dan kemarahan melampau. Hahahaha.
Selain tidur, ini antara kegiatan yang aku lakukan. Cuci toilet!
Nampak macam lawak. Tapi kau tahu tak? Cuci toilet itu sangat menguji tahap kesabaran yang tinggi. 
Tak caya? Try la buat. 

Aku nak bagi tips untuk cleaning bathroom.
Kalau korang nak bersihkan dinding toilet. *aku  jenis gila tengok dinding yang macam errrr... Tapi aku selalu ingatkan diri aku "Kalau aku yang tak buat, siapa yang nak buat? Hantu?".
Rajinkan diri buat benda ini, sebab nanti kalau kahwin. Nak harap suami?? Setakat yang aku tengok sekarang nie. Mmg mustahil. Ulang suara : mustahil. Belajar. 

Aku ada satu formula yang aku baru dapat beberapa tahun yang lalu. 

1. Sediakan clorox, sabun serbuk dan botol spray.

2. Campurkan clorox, sabun serbuk dan air. Masukkan dalam botol spray dan goncangkan!

3. Sembur ke dinding. Sekali aku pakai, satu botol kecik clorox tanpa aku berus. Hahahaha. Geli punya pasal.
 
4. Biarkan seketika.
 
5. Percikkan air ke arah dinding. 
 
6. Siap! 
 
 
kbai.

No comments:

Post a Comment