Friday 19 June 2015

Viral : Isteri baru tahu bermadu setelah berlakunya kemalangan.

Pertama kali aku baca viral ini, aku rasa sebak. Tabahnya hati seorang wanita bergelar isteri. Terpaksa menanggung perit mengandung anak sulung, suami meninggal, dapat tahu ada madu.
Ada hikmah dan pengajaran Allah nak bagi kat semua masyarakat kita sebenarnya. Kita perlu mencari apa hikmahnya. 

1. Hargai isteri. Isteri mengasihi suami, pengorbanan isteri, isteri mengandung, masak.

2. Berpoligami. Dibenarkan. Tapi, berlaku adillah kepada isteri-isteri anda. Berlaku adil bukan bahagi sama rata. Tetapi, meletakkan sesuatu pada tempatnya.

3. Moga anak yang sedang dikandungnya adalah anak yang soleh dan solehah. Jadi orang yang tabah bila keluar nanti.

4. Moga si isteri juga tabah. Ada hikmah yang Tuhan nak bagi. Boleh jadi yang kita rasa tidak baik untuk kita, tapi baik bagi Allah. :)

Kalau aku di tempat kakak tu, aku tidak tahu macamana perasaan aku sekarang.

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment