Saturday 20 June 2015

SPM dan form 6 masuk UM.

Keputusan SPM aku yang bilangan A nya adalah lebih dari sebelah tangan. Got 3 A+ and others A's . Tapi aku rasa benda ini tak bawa apa-apa pun sekarang sebab kehidupan di universiti yang sangat berbeza. Aku dulu selalu ponteng kelas time sekolah walaupun aku KP ( Ketua Asrama dan Biro disiplin Asrama). Tapi bila exam still boleh score. Math dengan sejarah aku mmg jarang gila B. Selalu A dan ke atas. Malangnya, benda ini aku terikut-ikut sampai aku masuk form 6. Form 6, aku ambil aliran sastera dan sejarah. Sastera aku selalu dapat 95 dan ke atas. Sejarah pun sama. Paling tinggi aku pernah dapat 99 peratus. Sebab aku tak letak kesimpulan.
Bila masuk universiti, aku rasa semua ini... Hurm... Prestasi aku mmg aku down. aku rasa tak puas hati. Sebab aku rasa aku dah tak macam dulu. Malas gila. Lepas itu, dulu aku duduk di asrama sampai form 6. Semua jadual aku diaturkan. Sampai universiti, semua kena buat sendiri. Bilik study tak dak. Kena berdikari :'(
Allah.......
Serius, aku rasa malas sangat. 

No comments:

Post a Comment