Tuesday 2 June 2015

Selama Tuhanmu ada, takkan engkau tercela.


"Selama Tuhanmu ada, takkan engkau tercela". 

Lirik ini sangat beri inspirasi kepada aku. Aku tak faham kenapa ramai orang kritik lirik ini. Bagi aku, lirik ini betul. Kalau kau rasa ada dengan kau, kau akan rasa hidup kau sempurna. 
Dapat bayangkan tak kalau satu hari nanti kita rasa dalam hati kita tiada Tuhan. Tiada pegangan. Bagi aku, manusia itu perlu ada pegangan dan pemikiran ketuhanan dalam diri. 
Tidak kira mana-mana agama yang kau pilih.

Macam aku cakap sebelum ini, pilihlah mana-mana Tuhan dan agama jadi pegangan asalkan kau tahu benar akan pegangan itu. Bukan hanya sebab ia adalah warisan daripada nenek moyang. Tapi kosong. Carilah Tuhanmu.

Bila rasa sedih dan kecewa. Cari Dia. Kita akan lebih positif. *aku mengaku, aku tidak positif dalam segala hal. Tapi ada manusia-manusia positif alirkan aura positif kepada aku, aku pun sedang belajar untuk berfikir positif. 

Percaya jalan Tuhan itu indah. Lagi indah yang kita sangka. Kita akan jumpa indahnya bila sampai satu saat. Tuhan lebih tahu apa yang baik untuk hambaNya. Sebab dia Maha Tahu. Apa yang penting. Setiap apa yang kita lakukan adalah 'Lillahi' . Moga Allah redha akan perjalanan kita. 



No comments:

Post a Comment