Saturday 27 June 2015

Beruntung jadi orang yang kecil. Pilih tudung murah.



Haha. Saja aku nak upkan entri pasal ini. Aku nak buat tutorial tudung macam dulu. Tapi memandangkan aku rasa segan, nanti aku nak letakkan gambar step by step. Doakan moga aku ingat janji-janji blog aku. Aku rasa banyak gila entri yang aku just tulis tajuk. Tak dak idea dan mood nak tulis. 

Ok, kelebihan dan untung jadi orang yang berbadan kecil ini aku nak hurai dari segi pemilihan tudung. Orang selalu cakap kat aku la. Tapi aku rasa asbab yang lebih jelas ialah cara kita lipat tudung dan pakai tudung. 

1. Bidang tudung 45. Aku pakai tudung 45. Tapi nampak macam bidang 60. RM5. 

2. Shawl. Aku pakai yang satu meter. Kat masjid jamek bercambah rm 10 ini. Aku tak suka pakai shawl yang cotton. Sebab entahlah. Susah nak belit. Aku suka pakai chiffon.Senang nak bentuk dan lilit. Hurm. 

Macam gambar bawah ini. 

Memang nampak labuh. Tapi sebenarnya aku pakai shawl biasa ja. Yang rm 10. Aku ada cara pakai aku sendiri. Nanti kalau aku rajin. Aku tunjukkan. InsyaAllah. Daripada bidang kecil, kita boleh besarkan. 

No comments:

Post a Comment